[na obsah] | [ Informace | Teaminfo | Nákup | Mapa | Geologie | Obchod | Pošta | Fórum ] [ Přehled světů | Přehled hráčů | IWR záznamy | Simulátor útoků | Nastavení | Nápověda ]
Novinky
Celkem: 121 |< << 101 - 110 >> >|
gimli2
12. 01. 2010 23:50:06
Identifikace mobilnich zarizeni pomoci aplikace Terawurfl bohuzel nechodi spravne, vychozi tedy nadale zustava normalni rozhrani. Mobilni variantu si muzete vynutit pristupem pres:
http://mob.iw.cz nebo http://www.iw.cz/?mob=1
Vynutit zruseni mobilni verze jde obdobne:
http://www.iw.cz/?mob=0
Pripadne se automaticky odnastavi pri odhlaseni.
Drobne opravy:
+ odkazy na forech jsou klikatelne (zkusebni provoz, pokud se to nebudete chovat v rozumnych mezich, zas to vypnu)
! pri sejmuti nepritele to cca 1-2 dny hlasilo chybku SQL
! spatne odkazy na zaznamy (ktere mely v nazvu podtrzitko) z prehledu zaznamu
! oprava anchorizace textu na nastenkach fora
! uprava mobilniho rozhrani (vyhazeni nedulezitych polozek zatim z hlavicky, menu, paticky a uvodni stranky)
! oprava spatneho logovani udalosti (odebrani veleni ze sveta) ... teoreticky mozna pricina proc nektere svety nemaji v logu na foru uvedeny hrajici strany
http://mob.iw.cz nebo http://www.iw.cz/?mob=1
Vynutit zruseni mobilni verze jde obdobne:
http://www.iw.cz/?mob=0
Pripadne se automaticky odnastavi pri odhlaseni.
Drobne opravy:
+ odkazy na forech jsou klikatelne (zkusebni provoz, pokud se to nebudete chovat v rozumnych mezich, zas to vypnu)
! pri sejmuti nepritele to cca 1-2 dny hlasilo chybku SQL
! spatne odkazy na zaznamy (ktere mely v nazvu podtrzitko) z prehledu zaznamu
! oprava anchorizace textu na nastenkach fora
! uprava mobilniho rozhrani (vyhazeni nedulezitych polozek zatim z hlavicky, menu, paticky a uvodni stranky)
! oprava spatneho logovani udalosti (odebrani veleni ze sveta) ... teoreticky mozna pricina proc nektere svety nemaji v logu na foru uvedeny hrajici strany
gimli2
23. 12. 2009 23:47:05
V prvni rade pekne svatky a pohodu, stejne tak vse NEJ... do noveho roku. A diky za prizen a trpelivost... G2
24. 12. 2009 probehne ve vecernich hodinach tradicni restart.
- nebude vsak jiz tak tradicne kruty jako drive (tedy rozehrane svety necham bezet)
- pouze se ulozi sin slavy a vynuluji expy
A dalsi novinky casu nadchazejicich?
- pokusim se doopravit dalsi varku hlasenych problemu
- Krautik doufam co nevidet vyplodi prvni funkcni verzi prehravace pro IWR3 (tedy soucasny format zaznamu)
- jakmile bude prehravac aspon trochu funkcni a nepodela-li se nic dalsiho, zrusime pozvanky
Hleda se
- kdokoli se zajmem o programovani (php, mysql, html, js, css)
- kdokoli se zajmem o XML (automaticke opravy zaznamu a pripadnou konverzi starych zaznamu pro novy prehravac)
24. 12. 2009 probehne ve vecernich hodinach tradicni restart.
- nebude vsak jiz tak tradicne kruty jako drive (tedy rozehrane svety necham bezet)
- pouze se ulozi sin slavy a vynuluji expy
A dalsi novinky casu nadchazejicich?
- pokusim se doopravit dalsi varku hlasenych problemu
- Krautik doufam co nevidet vyplodi prvni funkcni verzi prehravace pro IWR3 (tedy soucasny format zaznamu)
- jakmile bude prehravac aspon trochu funkcni a nepodela-li se nic dalsiho, zrusime pozvanky
Hleda se
- kdokoli se zajmem o programovani (php, mysql, html, js, css)
- kdokoli se zajmem o XML (automaticke opravy zaznamu a pripadnou konverzi starych zaznamu pro novy prehravac)
gimli2
01. 12. 2009 12:15:16
Funguje obchod s moznosti koupit spoluhraci na veleni. Hlavni vlastnosti a rozdily oproti puvodnimu IW:
- funguje to skoro! stejne jako na IW1
- nejde kupovat na veleni souperi
- jde volit typ jednotek (Pokud na veleni prijemce nic nema, koupi se to co zvolite. Pokud tam uz neco ma, je treba kupovat to same, jinak se obchodni transakce nezdari a nebude nic koupeno.)
- stoji to 1 tah
- koupi se tolik jednotek, kolik se za uvedene mnozstvi nektaru da koupit (zaokrouhlujeme dolu)
- odesilateli se odecte skutecna cena kupovanych jednotek (neztraci tedy urcity zlomek ceny 1 jednotky, pokud posilane mnozstvi nektaru neni delitelne cenou zvolene jednotky)
Tak smele testujte a pripadne chyby prosim na systemak.
Dalsi novinky:
- V mape opraveno nulovani flagu pro majitele poli ci armady. Tedy uz by se nemelo stat, ze nejblizsi nedobytne pole ve smeru doprava a dolu se bude tvarit jako vase pripadne i s armadou.
- Na vizitku jde vlozit fotku. Toto je dostupne ale pouze uzivatelum toho prasiveho facebooku. Fotku tam dostanete tak, ze si pridate kontakt typu "fb" a jako parametr zadate vase ciselne fb ID. Pokud zadate takovych kontaktu vic, pouzije se ten prvni. Na to zda ho povolite verejne ci nikoli nesejde. Pouzita bude vase profilova fotka.
- Do testovaciho provozu nasazeno rozpoznavani, zda se pristupuje z mobilniho zarizeni. Casem zacnu optimalizovat sablony.
- funguje to skoro! stejne jako na IW1
- nejde kupovat na veleni souperi
- jde volit typ jednotek (Pokud na veleni prijemce nic nema, koupi se to co zvolite. Pokud tam uz neco ma, je treba kupovat to same, jinak se obchodni transakce nezdari a nebude nic koupeno.)
- stoji to 1 tah
- koupi se tolik jednotek, kolik se za uvedene mnozstvi nektaru da koupit (zaokrouhlujeme dolu)
- odesilateli se odecte skutecna cena kupovanych jednotek (neztraci tedy urcity zlomek ceny 1 jednotky, pokud posilane mnozstvi nektaru neni delitelne cenou zvolene jednotky)
Tak smele testujte a pripadne chyby prosim na systemak.
Dalsi novinky:
- V mape opraveno nulovani flagu pro majitele poli ci armady. Tedy uz by se nemelo stat, ze nejblizsi nedobytne pole ve smeru doprava a dolu se bude tvarit jako vase pripadne i s armadou.
- Na vizitku jde vlozit fotku. Toto je dostupne ale pouze uzivatelum toho prasiveho facebooku. Fotku tam dostanete tak, ze si pridate kontakt typu "fb" a jako parametr zadate vase ciselne fb ID. Pokud zadate takovych kontaktu vic, pouzije se ten prvni. Na to zda ho povolite verejne ci nikoli nesejde. Pouzita bude vase profilova fotka.
- Do testovaciho provozu nasazeno rozpoznavani, zda se pristupuje z mobilniho zarizeni. Casem zacnu optimalizovat sablony.
gimli2
19. 11. 2009 20:06:35
Dnesek se nesl v duchu rozsahlejsich uprav. Seznam novych funkci a oprav najdete nize. Pokud se objevi jakekoli dalsi nedostatky, hlaste to na patricna vlakna na foru.
----
25. 11. - Predem se omlouvam, kdyz bych vsem naraz smazal povoleni k tyminfu, ale muze se to stat, pocitejte s tim...
----
20. 11. - opravena chybka vznika rozdeleni svetovych for (byl problem se spustenim svetu)
----
OK - pokud někomu nastřelím velení a tu zprávu o nastřelení smažu ze své odeslané pošty dřív, než si toho daný hráč všimne, tak se o tom nedozví
OK - transport medaili z IW1
OK - pri utoku dolu nebo vlevo mimo mapu mizi jednotky a tahy
OK - pri prejmenovani sveta prejmenovat i pridruzene svetove forum
OK - mit moznost zadat heslo do zamceneho sveta (chybi kolonka pri pridavani)
OK - v uprave kontaktu pro typ radeji select misto textoveho pole
OK - pri pridavani nedovolit dat na nedobytne
OK - pokud je posl. příspěvek na foru dnešní, vypsat "dnes", at tam není prázdno :-)
OK - zNEviditelnit kolik muze dostat souper nektaru (aby si neviděl, jestli si soupeři poslali neq)
OK - po skončení světa a začátku nového zůstává někdy viset
OK - svetove forum rozdelit pro kazdy typ zvlast (les, louka)
----
25. 11. - Predem se omlouvam, kdyz bych vsem naraz smazal povoleni k tyminfu, ale muze se to stat, pocitejte s tim...
----
20. 11. - opravena chybka vznika rozdeleni svetovych for (byl problem se spustenim svetu)
----
OK - pokud někomu nastřelím velení a tu zprávu o nastřelení smažu ze své odeslané pošty dřív, než si toho daný hráč všimne, tak se o tom nedozví
OK - transport medaili z IW1
OK - pri utoku dolu nebo vlevo mimo mapu mizi jednotky a tahy
OK - pri prejmenovani sveta prejmenovat i pridruzene svetove forum
OK - mit moznost zadat heslo do zamceneho sveta (chybi kolonka pri pridavani)
OK - v uprave kontaktu pro typ radeji select misto textoveho pole
OK - pri pridavani nedovolit dat na nedobytne
OK - pokud je posl. příspěvek na foru dnešní, vypsat "dnes", at tam není prázdno :-)
OK - zNEviditelnit kolik muze dostat souper nektaru (aby si neviděl, jestli si soupeři poslali neq)
OK - po skončení světa a začátku nového zůstává někdy viset
OK - svetove forum rozdelit pro kazdy typ zvlast (les, louka)
gimli2
13. 09. 2009 10:04:15
Aktualni problemy s casem (zpozdovani oproti realite) resim. Prosim o strpeni...
G2
G2
gimli2
24. 07. 2009 17:10:03
Novinky:
+ Zprovoznena nedobytna pole. Funkcnost stejna jako na IW1.
+ Zprovozneny vzory svetu. Ze vzoru to nove bere i pocet a typ jednotek (pokud tu takova jednotka je). Jsou tu Beruska, Hovado, Komar, Svab a jine jednotky jsou tedy ignorovane. Jeste si s tim hraju, je mozne ze behem dneska se to jeste bude chovat "ruzne". Dejte si tedy pri hrani svetu, ktere jsou vytvorene dle vzoru bacha na to, kdyz nejaky vtipalek autor nahazel po mape jen tak skupinky treba 50ti svabu.
Z nejakeho duvodu to zatim nechce ve vzorech kreslit svety vetsi nez 19×19 poli. Svetari: nepridavejte prosim tedy podle vzoru svety, ktere prekroci 19 policek byt jen v 1 rozmeru! Takove svety budou temer jiste rozbite a nefunkcni a nikdo vam s nima nepomuze.
+ U nakupu jsou konecne dopsany hlasky do sablon, takze jsou cesky a pokud je to OK, tak je to zelene.
+ Pri vyrazeni ze sveta je zaslan obeti mail s tim, kdo ho vyradil a kolika jakymi jednotkami.
! Opraveno vymazavani limitu obchodu. Takze v aktualnich svetech vam to bude ukazovat stale blbosti, dalsi svet by mel byt v poradku.
! Tyminfo se pri vyrazeni hrace nuluje (tedy priznaky, ze vyrazeny hrac to nekomu povolil).
Jakekoli problemy se systemem - hlavne co se tyka nedobytnych poli a jednotek v mape ze vzoru svetu okamzite hlaste na systemak. Nezapomente uvest vsechny souvislosti (svet, soubor a slozka vzoru, ID policek, akci co jste provadeli, podrobny popis co to udelalo, ... ). V pondeli 27. 7. mizim a budu tu az v zari. Tedy co se nepovede opravit do nedele, nebude...
A stale se hledaji:
1) Dobra duse, ktera umi aspon trochu programovat a napsala by programek/skript ktery opravi spatne vzory svetu. Opravi (odstrani) diakritiku z nazvu a popisku. Opravi pripadne problemy, kdyz nesedi pocet policek a rozmery. Nektere vzory jsou navic jeste asi ulozeny ve spatnem kodovani. Takze to by znamenalo vse preklopit do UTF8.
2) Programovani schopny clovek, ktery pomuze Hrochovi, nebo sam naprogramuje prehravac zaznamu. Citelne chybi. Myslim, ze by to mohl nekdo pojmout jako semestralku, kterou si ted pripravi a pak jen nekdy odevzda. Pracnost odhaduju max na 2 dny. V pripade ze to bude nekdo psat v PHP, muzu poskytnout napriklad objekt pro praci s mapou (na jeji vykresleni).
+ Zprovoznena nedobytna pole. Funkcnost stejna jako na IW1.
+ Zprovozneny vzory svetu. Ze vzoru to nove bere i pocet a typ jednotek (pokud tu takova jednotka je). Jsou tu Beruska, Hovado, Komar, Svab a jine jednotky jsou tedy ignorovane. Jeste si s tim hraju, je mozne ze behem dneska se to jeste bude chovat "ruzne". Dejte si tedy pri hrani svetu, ktere jsou vytvorene dle vzoru bacha na to, kdyz nejaky vtipalek autor nahazel po mape jen tak skupinky treba 50ti svabu.
Z nejakeho duvodu to zatim nechce ve vzorech kreslit svety vetsi nez 19×19 poli. Svetari: nepridavejte prosim tedy podle vzoru svety, ktere prekroci 19 policek byt jen v 1 rozmeru! Takove svety budou temer jiste rozbite a nefunkcni a nikdo vam s nima nepomuze.
+ U nakupu jsou konecne dopsany hlasky do sablon, takze jsou cesky a pokud je to OK, tak je to zelene.
+ Pri vyrazeni ze sveta je zaslan obeti mail s tim, kdo ho vyradil a kolika jakymi jednotkami.
! Opraveno vymazavani limitu obchodu. Takze v aktualnich svetech vam to bude ukazovat stale blbosti, dalsi svet by mel byt v poradku.
! Tyminfo se pri vyrazeni hrace nuluje (tedy priznaky, ze vyrazeny hrac to nekomu povolil).
Jakekoli problemy se systemem - hlavne co se tyka nedobytnych poli a jednotek v mape ze vzoru svetu okamzite hlaste na systemak. Nezapomente uvest vsechny souvislosti (svet, soubor a slozka vzoru, ID policek, akci co jste provadeli, podrobny popis co to udelalo, ... ). V pondeli 27. 7. mizim a budu tu az v zari. Tedy co se nepovede opravit do nedele, nebude...
A stale se hledaji:
1) Dobra duse, ktera umi aspon trochu programovat a napsala by programek/skript ktery opravi spatne vzory svetu. Opravi (odstrani) diakritiku z nazvu a popisku. Opravi pripadne problemy, kdyz nesedi pocet policek a rozmery. Nektere vzory jsou navic jeste asi ulozeny ve spatnem kodovani. Takze to by znamenalo vse preklopit do UTF8.
2) Programovani schopny clovek, ktery pomuze Hrochovi, nebo sam naprogramuje prehravac zaznamu. Citelne chybi. Myslim, ze by to mohl nekdo pojmout jako semestralku, kterou si ted pripravi a pak jen nekdy odevzda. Pracnost odhaduju max na 2 dny. V pripade ze to bude nekdo psat v PHP, muzu poskytnout napriklad objekt pro praci s mapou (na jeji vykresleni).
gimli2
19. 07. 2009 23:53:41
Probehl velky letni sraz v Melniku. Ucast slabsi nez loni, bylo nas 12. Ale urcite to stalo za to. Odkazy na fotky najdete na patricnem vlaknu fora.
A i dnes tu pribylo par novinek:
+ Za odmenu tem kdo dorazili do Melnika je nove identifikace dosle posty i primo v postrannim menu.
+ Castecne portovany vzory svetu z IW1, zatim si muzete mapy prohlizet pripadne i nove nahravat na server. Pridat podle nich svet zatim nejde, bohuzel neslo zcela pouzit puvodni kod vetsi cast jsem musel prepsat. Dostanete se tam pres prehled svetu. Snad se dokopu k tomu to zejtra dodelat. Z nejakeho duvodu to zatim nechce kreslit svety vetsi nez 19×19 poli.
A i dnes tu pribylo par novinek:
+ Za odmenu tem kdo dorazili do Melnika je nove identifikace dosle posty i primo v postrannim menu.
+ Castecne portovany vzory svetu z IW1, zatim si muzete mapy prohlizet pripadne i nove nahravat na server. Pridat podle nich svet zatim nejde, bohuzel neslo zcela pouzit puvodni kod vetsi cast jsem musel prepsat. Dostanete se tam pres prehled svetu. Snad se dokopu k tomu to zejtra dodelat. Z nejakeho duvodu to zatim nechce kreslit svety vetsi nez 19×19 poli.
gimli2
16. 07. 2009 00:56:27
Dovoluji si v první řadě připomenout velký letní mělnický sraz, někteří již srazují!!! Detaily na fóru, uvítáme každého.
Dále pár novinek:
! snad se podarilo opravit to, ze po skonceni sveta to na forum o koncich svetu nevypsalo hrace
+ v tymovych informacich jsou jednotky dotycneho hrace a dalsi informace (tahy, nektar, produkce, veleni, limit obchodu, ...)
+ vysvetlujici kec na uvodni strance k situaci IW2 vs IW1 presunute na paloucek (snad to pomuze orientovat se staronovym hracum)
+ v prehledu jednotek je zvyraznene pole, ktere je velenim
Dále pár novinek:
! snad se podarilo opravit to, ze po skonceni sveta to na forum o koncich svetu nevypsalo hrace
+ v tymovych informacich jsou jednotky dotycneho hrace a dalsi informace (tahy, nektar, produkce, veleni, limit obchodu, ...)
+ vysvetlujici kec na uvodni strance k situaci IW2 vs IW1 presunute na paloucek (snad to pomuze orientovat se staronovym hracum)
+ v prehledu jednotek je zvyraznene pole, ktere je velenim
gimli2
18. 06. 2009 09:24:03
3. 7. bude planovany vypadek konektivity SH z duvodu upravy elektroinstalaci a revize trafostanice na KN, pres ktere je SH pripojeno. Od rana do odpolednich hodin nepojede tedy net a z toho duvodu nebude dostupne ani IW.
Po planovanem vypadku pretrvaly nejake problemy v centralni serverovne na SH. Omluvte prosim tragickou rychlost a patrne i nechodici maily. Snad to daj brzo do kupy.
! Uprava nahledu do hraneho sveta - videt jsou pouze policka, ktere vidi vsechny typy hracu, jez jsou ve svete.
+ Pri nahledu do sveta je nove dostupny highlight a pridana byla tabulka hracu a rozloh.
+ Moznost "zhasnout" zvyrazneneho hrace. Provede se opetovnym kliknutim na zarovku u jeho jmena.
+ Kdyz jsem sejmut, je mi poslana posta, ze jsem byl sejmut.
+ Pri utoku pri nemz bylo uspesne dobyto veleni je tato informace hned ve vysledcich utoku.
! Zmena barev ve vypisu udalosti. Pokud uspeju ja (ubranim, dobyju) je to zelene, pokud neuspeju (je mi dobyto pole, nedobyju pole) je to cervenohnede.
+ Moznost primeho prihlasovani pres GET. Pozor, vas login a heslo muze zustat na ruznych proxy, v ruznych lozich apod. Pouzijte link: http://www.iw.cz/login.php?direct=1&l=vasLogin&p=vaseHeslo
! V simulatoru pri uplatneni paradoxu presily se nevypisuje zbytek sablony.
+ Pri utoku a presunu se vypisuje, kolik tahu akce stala.
+ Zvýrazněny případné bonusy u jednotek v tabulce nad mapou.
! Hromadne upraveny vsechny CSS styly. Autori, stahnete si aktualni podobu sveho stylu pri pripadne pozdejsi upravy.
+ Teaminfo - je tu znovu vynalezeno "kolo", tedy tymove informace. Nastavit jdou jen pro hrace ze stejneho sveta, kteri jsou stejneho typu. Tomu, komu je povolite se pak vypisuji vsechny, nikoli poslednich 5. Strankuji se, ale prepinani stranek je v pripade, ze mate od vice hracu povoleny infromace pro vsechny spolecne. Coz by vadit nemelo, stejne kdyz zkoumate neci historii, tak jen pro 1 cloveka naraz. A nebo si musite otevrit vic zalozek.
! patrne se povedlo opravit chybu, ze nektere svety byly po prvnim nacteni rozhozene a az posun to spravil
Po planovanem vypadku pretrvaly nejake problemy v centralni serverovne na SH. Omluvte prosim tragickou rychlost a patrne i nechodici maily. Snad to daj brzo do kupy.
! Uprava nahledu do hraneho sveta - videt jsou pouze policka, ktere vidi vsechny typy hracu, jez jsou ve svete.
+ Pri nahledu do sveta je nove dostupny highlight a pridana byla tabulka hracu a rozloh.
+ Moznost "zhasnout" zvyrazneneho hrace. Provede se opetovnym kliknutim na zarovku u jeho jmena.
+ Kdyz jsem sejmut, je mi poslana posta, ze jsem byl sejmut.
+ Pri utoku pri nemz bylo uspesne dobyto veleni je tato informace hned ve vysledcich utoku.
! Zmena barev ve vypisu udalosti. Pokud uspeju ja (ubranim, dobyju) je to zelene, pokud neuspeju (je mi dobyto pole, nedobyju pole) je to cervenohnede.
+ Moznost primeho prihlasovani pres GET. Pozor, vas login a heslo muze zustat na ruznych proxy, v ruznych lozich apod. Pouzijte link: http://www.iw.cz/login.php?direct=1&l=vasLogin&p=vaseHeslo
! V simulatoru pri uplatneni paradoxu presily se nevypisuje zbytek sablony.
+ Pri utoku a presunu se vypisuje, kolik tahu akce stala.
+ Zvýrazněny případné bonusy u jednotek v tabulce nad mapou.
! Hromadne upraveny vsechny CSS styly. Autori, stahnete si aktualni podobu sveho stylu pri pripadne pozdejsi upravy.
+ Teaminfo - je tu znovu vynalezeno "kolo", tedy tymove informace. Nastavit jdou jen pro hrace ze stejneho sveta, kteri jsou stejneho typu. Tomu, komu je povolite se pak vypisuji vsechny, nikoli poslednich 5. Strankuji se, ale prepinani stranek je v pripade, ze mate od vice hracu povoleny infromace pro vsechny spolecne. Coz by vadit nemelo, stejne kdyz zkoumate neci historii, tak jen pro 1 cloveka naraz. A nebo si musite otevrit vic zalozek.
! patrne se povedlo opravit chybu, ze nektere svety byly po prvnim nacteni rozhozene a az posun to spravil
gimli2
23. 05. 2009 12:30:14
! Pri vstupu do posty se nezobrazuje posledni navstivena slozka, ale vzdy dorucena.
! Updaty skinu od agenta.
+ Nicky jsou v poste klikatelne (cil: vizitka).
+ Nove je v detailech sveta moznost do nej nakouknout (ale jeste bude potreba udelat highlight hracu). Ma to urcite specifika. Kdyz se napriklad 2 lidi plazi ob jedno policko od sebe, jsou ta prazdna pole mezi nima videt. Nebot na toto pole vidi oba. Nejspis to ale asi jeste upravim do podoby, ze takovato pole, ktera vidi vic nez 1 clovek a pritom nejsou ani jednoho z nich se ukazovat nebudou. Pripadne nazory prosim na sytemove vlakno - MAPA.
+ Z detailu sveta se jde prokliknout na seznam zaznamu ze sveta (vazane pres jmeno sveta, nikoli ID).
! Updaty skinu od agenta.
+ Nicky jsou v poste klikatelne (cil: vizitka).
+ Nove je v detailech sveta moznost do nej nakouknout (ale jeste bude potreba udelat highlight hracu). Ma to urcite specifika. Kdyz se napriklad 2 lidi plazi ob jedno policko od sebe, jsou ta prazdna pole mezi nima videt. Nebot na toto pole vidi oba. Nejspis to ale asi jeste upravim do podoby, ze takovato pole, ktera vidi vic nez 1 clovek a pritom nejsou ani jednoho z nich se ukazovat nebudou. Pripadne nazory prosim na sytemove vlakno - MAPA.
+ Z detailu sveta se jde prokliknout na seznam zaznamu ze sveta (vazane pres jmeno sveta, nikoli ID).